Kaela- ja õlavöötme valud on paljudele inimestele tuttav probleem. Pikad päevad kontoris arvutiekraanide taga ja järjest vähem aega aktiivseks liikumiseks. Vähene liikumine ja stressirohked tunnid kontoris sundasendites süvendavad lihaste pingeseisundit, mis omakorda võivad viia liigeste liikuvusulatuse vähenemiseni. Kael tundub järjest kangem ning liigutamine valulik. Esineda võib ka peavalusid, unetust, käte suremist või valu kiirgumist kätesse, väsimust, kohinaid kõrvades, ka muutust nägemisteravuses.

Kaelavalu või kangustunne on väga sage probleem, mis võib olulisel määral häirida igapäeva elu. Terav valu kaelas, tuim lihasvalulikkus kaela- või õlavöötme piirkonnas, peavalu või lihtsalt võimetus täielikult pöörata pead ühele või teisele poole, võib tundlik kael olla väga ebameeldiv ja koormav seisund.

Kaelavalu põhjuseid on palju, seega on täpne diagnoos väga olulisel kohal. Selleks, et saada oma kaela seisundist parem ülevaade, tasub tulla füsioterapeudi vastuvõtule, kes viib läbi esmase hindamise.


Kaelavalu levinud põhjused:

Lihaste kestev ülepinge

  • Pikaajaline sundasendites viibimine viib lihaste pingeseisundini, mis omakorda vähendab kaela liikuvust. Lihaste kestval ülepingel väheneb ka liigeste liikuvus. Kaela kestvad pingeseisundid võivad esile kutsuda muu hulgas peavalusid, kohinaid kõrvus, silmanägemise kehvenemist, öist käte suremist jne.

Vähenenud liigesliikuvus (liigeshaigused, lihaspinged, mõni muu põhjus).

Degeneratiivne diskiprobleem

  • Väljasopistunud disk võib avaldada survet närvidele ning seeläbi tekitada valu kaelas, õlavöötmes ja kätes. Kätes võib esineda tundlikkushäireid, surinad kätes, lihasjõudluse vähenemist õla- või käelihastes ning valusid jm. Diskiprobleemi on võimalik tuvastada vaid kompuuteruuringu (CT) või magnetresonantstomograafia ehk MRT uuringu abil.

Stress

  • Nagu ka seljavaevuste puhul, kehtib sama ka kaela- ja õlavöötme kohta. Pingelistel hetkedel kipub muutuma meie hingamine pinnapealsemaks, õlad tõusevad märkamatult üles ja pea vajub õlgade vahele peitu. Inimesed, kel on igapäeva elus ja töös palju stressi, on sageli kaelaprobleemidega hädas.

Mõni muu põhjus

Enamikel juhtudel on kaelavalud tekkinud pikka aega kestnud pingeseisundite tõttu. Kael on meie lülisamba üks liikuvamaid osi. Kui me kaela pidevalt ja pika aja jooksul vähe liigutame, muutuvad ka liigesed meie kaelas vähem liikuvaks. See võib kaasa tuua kergemini esinevaid lihasspasme kaela- ja õlavöötme lihastes ning samuti lihasnõrkust.

Kaelaprobleemid pole midagi, mida jätta tähelepanuta. Lülisamba kaelaosas saavad alguse närvid, mis kontrollivad meie pead, hingamist, kaela- ja õlavöötme lihaseid ning käsi. Kiirguvad valud või öösiti surevad käed on märk, et tasuks planeerida visiiti spetsialisti juurde.

Enamasti on siiski abi kaela- ja õlavöötme piirkonna pehmete kudede massaažist, lihasjõudluse ja -elastsuse parandamisest, erinevate manuaalsete võtete kasutamisest ja loomulikult kehalisest aktiivsusest! Leevendavalt mõjuvad eelnimetatud meetodid ka stressi poolt tekitatud pingetele. Taoliste vaevuste korral tasub kindlasti külastada füsioterapeuti, kes hindab Teie kaela seisundit ja tegeleb ravi ja nõustamisega, et saaksite end jälle hästi tunda.

Arsti poole tuleks pöörduda kui:

  • Valu on kestnud juba enam kui 6 nädalat
  • Valu ei parane, vaid pigem süveneb aja jooksul
  • Põhjuseta suur kaalulangus lühikese aja jooksul
  • Tugevad peavalud ja pearinglused
  • Juba õrnal puudutusel on lülisammas valulik

Registreeri vastuvõtule